Tuesday, March 01, 2011

Science fair 2011


 første etasje
 Jeg har opplevd min første Sience fair sammen med August. Alle ungene på skolen har gjennom klassen sin, grupper eller partner hatt et selv valgt tema de har forsket på. August og klassen hans har hatt papirfly og flyve evnen til forskjellig type papir som tema. August likte oppgaven helt utmerket og ble veldig inspirert. Da han kom hjem fra første forsknings dag brettet han papirfly hele ettermiddagen. Han satt til og med i sengen sin da han skulle legge seg å brettet fly. Han ville ta med nok papirfly til skolen dagen etter slik at alle i klassen fikk et hver.

Læreren fortalte at de hadde tatt oppgaven alvorlig. De brettet papirfly av servietter, gavepapir, kopipapir og tykkere papir. De hadde tatt med alle variantene til gymsalen hvor de testet alle. Miss Barta hadde tatt notater av konklusjonene til klassen. Alt ble presentert under the Science fair.
 Her er August foran presentasjonen til klasse 105. Alle var invitert en kveld hvor vi fikk se alles presentasjoner. Nede i første etasje var de yngtes presentasjoner. De jobbet sammen klassevis eller i større grupper. Det var oppgaver som lød hvor mange slikk er det i en kjærlighet på pinne osv. Skulle ønske jeg husket flere temaer.
 Oppe i andre og tredje etasje var det grupper på to og to. Vi traff to jenter som målte strømmen til alle som gikk forbi. Traff en gammel kjenning også. Da jeg først bodde her borte brukte jeg å passe en liten gutt på 2 år. Vel, den lille gutten er nå en stor 5 klassing og går på samme skole som August. Jeg snakket lenge med moren hans. Hun fortalte at hun hadde sittet oppe halve natten å limt sammen presentasjonen til sønnen og kameraten. Jeg har noe å se frem til...

2 comments:

Anonymous said...

hei.
takk for at du deler hverdagen til guttene med oss.du er veldig flink til det.jeg synes det er kjekt å få følge litt med.guttene vokser fort ser jeg.her er alt bra.hils. klem fra tante.

Monica said...

Hei tante, jeg har hatt det litt hektisk i det siste, men jeg kommer tilbake for fult igjen snart. Har mange fine bilder paa lager naa.

Klem