Monday, May 23, 2011

Green egg and ham

 Fant noen bilder som jeg tror jeg ikke har vist tidligere. August hadde lest Dr.Seuss bok Green egg and ham på skolen. Han begynte å snakke om at han gjerne ville spise dette selv. Vi har boken her hjemme også, så vi har lest den flere ganger. Jeg fortalte han at vi skulle prøve denne retten, så jeg gikk til innkjøp av grønn mat farve. Retten ble laget, og gutten ble kjempefornøyd.
August med den grønne eggerøra si. Han fikk litt blod på tann og har etter dette snakket om både rød, blå og andre farger på eggene sine noe vi ikke har prøvet ennda. Lurer på om jeg må finne litt mer naturlige måter å farge maten på...

Uansett, det så for meg ikke særlig godt ut og Aspen gren på nesen, men alt gikk ned hos August.

2 comments:

Anonymous said...

hei.helt utrolig at han spiste det der. det ser nå ikke så delikat ut.overrasket over at august syntes det var godt,trodde heller at det var aspen for han spiser jo nesten alt. kanskje dette er måten til på å få de å spise all mat ha ha. ellers alt ok her.venter på sommeren. hit til er det nå bare noen dager varme og så regn igjen, hils alle fra meg. klem fra tante

Monica said...

Det at Aspen spiser nesten alt har nok gått over. De er nå litt kresne begge to, men når vi sier at de må prøvesmake før de sier at de ikke liker noe tar de nå en ørliten bit. De har nå begge blitt litt flinkere, og jeg må nå si at de sikkert spiser mer enn det jeg spiste da jeg var på deres alder...